Zdravější stravování na cestách s ketodietou?

Je to sotva pár dní, co jste vsadili na ketodietu, a už máte řešit, co budete dělat mimo domov? Možná musíte na služební cestu, možná vám jen vaše drahá polovička chtěla udělat radost odpočinkovou dovolenou. Co teď? Přerušit dietu a pak začínat znovu? Není to zbytečné?

Dovolenou si chceme užít

Cestování na dovolenou je zážitkem, na který se jen tak nezapomíná. Každý z nás si zaslouží aspoň pár dní v roce, kdy nemusí řešit běžné starosti. Problém nastává ve chvíli, kdy si uvědomíte, že sice jedete na dovolenou, ale zároveň držíte dietu. Vždyť jste si vždy na dovolené užívali, ochutnávali místní dobroty a sem tam i zhřešili.

Když ale držíte ketodietu a dosáhli jste ketózy, není to tak jednoduché. Jakmile zhřešíte, vyhodí vás to z ketózy a vy můžete začít znovu. Věřte tomu nebo ne, dovolenou si můžete užít i v ketóze.

Jak držet ketodietu na dovolené?

I mimo domov je třeba jíst pravidelně. Jezte 5x za den a hlídejte si i pitný režim. Káva a alkohol nebo sladké limonády se do něj nepočítají. Hlídejte si složení živin ve stravě tak, jak jste zvyklí. A co dál?

Tip číslo jedna: Nestresujte se, relaxujte

Dovolená je o odpočinku. Zapomeňte na starosti, vyvarujte se stresu. A to i stresu z toho, co budete jíst. Pokud máte jako způsob stravování švédské stoly, využijte toho. V jejich nabídce vždy najdete něco, co můžete. Jejich součástí jsou určitě i čerstvá místní jídla, která doma neochutnáte, určitě nechybí ani ovoce k snídani nebo ryby k večeři.

Víte, že si s sebou klidně z domu můžete vzít proteinové tyčinky nebo nápoje? Moc místa v kufru nezaberou a vám jistě přijdou vhod nejen během cesty, ale i jako svačinka během výletu nebo slunění se na pláži.

Tip číslo dva: Hlídejte si pitný režim

Pitný režim je třeba dodržovat i během dovolené. Určitě budete mít po celý den přístup k čisté vodě, stejně jako doma, tak by neměl být žádný problém vypít aspoň 3 litry vody. Vyhněte se ale slazeným limonádám a tvrdému alkoholu, když si ale dáte skleničku bílého vinného střiku, nic se nestane.

Tip číslo tři: Jezte pravidelně

Jedním ze základních pravidel zdravého stravování je pravidelná strava. Jezte menší porce 5x denně, snažte se dodržovat režim, na který jste zvyklí z domova. Někdy to není tak úplně možné, navíc si během dovolené rádi přispíme a často taky chodíme později spát. Přizpůsobte se aktuálnímu dennímu režimu, když půjdete spát pozdě, dejte si pozor, abyste nebyli hladoví.

Víte, že poslední jídlo byste si měli dát zhruba 2 hodiny před tím, než se uložíte ke spánku? A to platí nejen na dovolené.

Tip číslo čtyři: I na dovolené se hýbejte

Dovolená nutně neznamená, že si na celý den lehnete na pláž a nic jiného nebudete dělat. Zkuste si každý den najít chvilku, kdy se projdete po pláži, vyrazíte si na procházku za památkami, nebo si jděte na pár minut zaplavat.

Náš tip na závěr: Víte, že u bazénů i na pláži bývá nejméně lidí ráno? Můžete si tak v klidu plavat dle libosti, určitě oceníte i příjemný vzduch.

zpět na seznam článků

Komerční sdelení   |   Publikováno: 29. 03. 2022   |   Zobrazeno: 707x

Témata článku:Rady a tipy