Řešení úkolů soutěže S Raketkou do vesmíru

Nedají ti některé úlohy ze soutěže spát, i když už soutěž skončila? Podívejte se na řešení úkolů, které vám dali zabrat nejvíc ;-).


1) Místnost s dalekohledem

Kód od prvního číselného trezoru byl ukryt v pohledu do dalekohledu. Stačilo vypozorovat nápadná seskupení červených hvězd.

Prostřední trezor se otevíral zadáním kombinace barev. Barvy se střídali na monitoru počítače v místnosti. Aby bylo poznat, kde kód začíná byl začátek a konec oddělen bílou barvou, která na číselníku chyběla. Správné řešení tedy bylo zelená, červená, žlutá a modrá.

Poslední bednu šlo otevřít po zmáčknutí tlačítek, které dohromady tvořili písmeno E. Jako návod sloužili černé dlaždice uprostřed místnosti.

2) Zatoulané hvězdy

U tohoto úkolu stačilo najít rozdíly a přejít na příslušnou stránku na webu Raketky, např. na stránku Oblíbené hry, na stránku se hrou Army of Ages, na stránku kategorie Strategie,... Na jakých stránkách byly půlhvězdy k nalezení se podívejte na obrázku.

4) Hurá přes minová pole

Minová pole nebyla o náhodě, ale každé z ních mělo svůj systém, podle kterého šlo bezpečně postupovat až do cíle. Hráčům, kteří měli změnšenou stránku v prohlížeči a proto rozházená políčka se omlouváme, bohužel nás ihned nenapadlo, že by to mohlo být překážkou.

V prvním poli stačilo jít po řadě čísel od 0 až do 16 (tj. 0, 1, 2, 3,...)

Druhé pole šlo bezpečně překročit, pokud jste našli cestu, která byla složena pouze ze šipek směřujících dopředu.

Posledním polem tě mohla provést přímo raketka. Heslo nebylo totiž nic jiného, než RAKETKARAKETKA.

5) Rozloučení s příbuznými

Zde stačilo zachovat chladnou hlavu a rozebrat si větu postupně odzadu. Správné řešení je uvedeno na následujícím obrázku.

8) Hvězdná stopovaná

Hvězdná stopovaná začínala jednou zamotanou větou. Pro rozluštění jejího konce stačilo postupovat od středu tabulky k obvodu. Věta pak říkala, abyste navštívili stránku s návodem Nezapisuje se Vám nahrané skóre, které najdete mezi nápovědami pod tlačítkem Pomoc dole na stránkách Raketky.

Na stránce s návodem čekalo nejen první heslo, ale i mobilní šifra. Jedno písmeno se vždy skládalo ze dvou číslic oddělenými lomítkem (např. 5/2). Pokud jste si našli vzhled starého mobilu nebo mobil se starším typem klávesnice máte, jistě vám ihned došlo, že první číslo označuje číslo tlačítka (např. 5) a druhé číslo pořadí písmenka neboli kolikrát musíte tlačítko zmáčknout, abyste na mobilu toto písmenko napsali (např. 2krát). Pod číslem 5/2 se tedy skrývalo písmenko K. Stejně se pak vyluštila i ostatní písmenka.

Pokud jste stáhli hru Kingdom Rush, nalezli jste zde soubor. Ten obsahoval druhé heslo a krátkou básničku. Ta představovala návod, jak se dostat na stránku s Obchodem, kde čekalo heslo poslední.

Ve svém profilu poslední heslo najdeš,
když v levém menu na správné místo zajdeš.
Je tam, kde mince mají stanici přestupní
pod tíhou tvé horečky nákupní.

10) Problémy s rozvody

Správné řešení poslední úlohy, kde stačilo otáčet jednotlivými kostkami, je zobrazeno na následujícím obrázku.